Villkor
Beställning
När din beställning registrerats hos oss får du en bekräftelse via e-post på att din order är mottagen. För att du skall kunna känna dig trygg med att beställa från oss är du alltid välkommen att kontakta oss om du vill ha svar på frågor gällande våra köpvillkor eller vill få hjälp med din order.
- Telefon: 076-039 65 95
- E-post: info@visionservice.se
- Öppettider: måndag – torsdag 10:00-18:00
Priser & Betalning
Aktuella priser finns på Vision Service hemsida. Priserna anges i SEK och exklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och faktorer utanför vår kontroll som kan påverka priset. Frakt tillkommer på samtliga leveranser. Den totala fraktkostnaden beräknas vid beställning då det framgår vilka fraktsätt som är valbara samt kostnader för detta. Till företag eller andra verksamheter erbjuder vi faktura 30 dagar netto, organisationsnummer anges vid beställningen.
Privatpersoner betalar som regel när varan lämnas ut via förskottsbetalning.
Fakturan skickas i samband med leveransen. Vi försöker i möjligaste mån att skicka fakturor via e-post eller e-faktura. Vi vill gärna uppmuntra alla våra kunder att ta emot faktura elektroniskt då det underlättar för båda parter samtidigt som vi tillsammans gör en stor tjänst för miljön!
Leveranser & Frakt
Vi skickar normalt din beställning från vårt lager inom 1-5 arbetsdagar från det att vi mottagit din order.
Beställer du flera produkter sänder vi som regel alltid dessa i samma kolli. Det kan förekomma att du får dina produkter i flera kollin, då vi alltid väljer det mest lämpliga transportalternativet för respektive produkt. Beställer du som företag eller annan organisation skickas ditt paket normalt med DHL och levereras direkt till din leveransadress. Om ingen finns på plats för att ta emot leveransen får du en avi från DHL med information om var och hur du hämtar ut din försändelse.
Handlar du som privatperson skickas din beställning normalt med DHL direkt till närmaste uthämtningsställe. Du får avisering via SMS eller e-post.
Delleveranser & Restnoteringar
Vi gör vårt bästa för att alltid leverera så fort som möjligt men ibland kan förseningar uppstå. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Vid eventuell försening blir du kontaktad med information om anledning samt ny leveransinformation. Har du beställt flera produkter på en och samma order där delar av din beställning inte finns i lager dellevererar vi de produkter som finns i lager. När en restnoterad produkt åter är i lager skickas den så snart som möjligt vidare till dig. Vi debiterar inte frakt för slutleveranser av restnoterade varor.
Outlöst försändelse
Försändelser som ej hämtas ut från utlämningsställe debiteras en avgift om f n 275 kr exklusive moms för att täcka Vision Service transport- och administrationskostnader.
Ångerrätt och retur (privatperson)
Som privatkund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter och intakt förpackning inom 14 dagar krediteras din faktura och om du redan har betalat den återbetalas hela beloppet till av dig angivet bankkonto inom 5 bankdagar efter att vi har mottagit din retur. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras. Eventuell kreditfaktura skickas till dig via e-post.
Ångerrätt lämnas inte för digital media, till exempel appar eller abonnemangstjänster. Även datorprogram undantas från ångerrätten då försegling/plombering har brutits. Med försegling avses även så kallad teknisk plombering (t.ex. serienummer eller licenskoder). Vision Service tar inte ut någon returavgift när du returnerar ett ångrat köp, men du betalar själv för returfrakten. Om du vill göra en retur kontaktar du oss via epost eller via telefon 076-039 65 95. Återanvänd gärna emballaget som produkten kom i för att returnera. Det är viktigt att du packar produkten väl och bifogar följesedeln eller annan information där ditt ordernummer och dina kunduppgifter tydligt framgår. Saknas den informationen kan vi inte se att returen kommer från dig.
Vår returadress är:
VISION SERVICE AB
Sågstigen 3
762 96 RÅNÄS
Reklamation
Har du fått en defekt/felaktig/saknad produkt kontaktar du oss via e-post eller telefon. Har du fått en felaktig/defekt produkt skickar vi en returfraktsedel via e-post som du kan skriva ut och fästa på leveransen för att kostnadsfritt kunna returnera varan till oss. Vi skickar en ny produkt i utbyte till dig utan extra kostnad. Om vi av någon anledning inte kan ersätta dig med en ny produkt, krediterar vi din faktura och gör en återbetalning till dig när vi har fått den defekta varan i retur. En återbetalning görs till av dig angivet bankkonto inom 5 bankdagar.
Skydd av personuppgifter (privatperson)
I samband med din registrering och beställning godkänner du som kund att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den vara eller tjänst du som kund önskar få levererad från oss. Enligt personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss.
Vision Service AB försäkrar dig som kund att inte sälja eller överlåta personuppgifter till andra företag eller personer i annat fall än där detta krävs för att fullfölja leverans.
Övriga villkor (privatperson)
För att handla som privatperson i vår webbutik måste du ha fyllt 18 år. Är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande. Genom att godkänna dessa villkor intygar du att de uppgifter du lämnar till oss är korrekta. Vi följer ARN:s rekommendationer om tvist uppstår mellan Vision Service AB och privatkonsument.
I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.